Oprava stropní desky znovu vyřadila Florenc
PRAHA - Pokračující oprava stropní desky ve stanici Florenc byla příčinou víkendové výluky na trase metra C. Soupravy metra tak mezi stanicemi Vltavská a Hlavní nádraží nahradila tramvajová linka XC.
Kromě toho byla v provozu také zvláštní tramvajová linka číslo 36, která propojila Kobylisy s Vltavskou a centrem Prahy u stanice I. P. Pavlova...
Tramvaje linky XC na Hlavním nádraží (26. července 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Uplynulý víkend byl kromě začínající týdenní výluky vlaků na Masarykově nádraží také ve znamení pokračující rekonstrukce přestupní stanice metra Florenc na trase C. Zhotovitelé rekonstrukce tady od 26. do 27. července odstraňovali původní předepjaté nosníky stropní desky nad podchodem a vestibulem stanice. Šlo o jednu z tradičních a opakujících se výluk této stanice. Z toho důvodu bylo nutné opět na celý víkend zastavit provoz metra na trase C mezi stanicemi Vltavská a Hlavní nádraží.
Soupravy metra ve směru od Hájů končily ve stanici I. P. Pavlova s tím, že od Pražského povstání na I. P. Pavlova jezdily po jedné koleji. V úseku I. P. Pavlova pak pendlovala jedna souprava metra přes stanici Muzeum až do stanice Hlavní nádraží. Soupravy metra ve směru od Letňan pak jezdily do stanice Nádraží Holešovice. Odtud pak pendlovala další souprava do stanice Vltavská. Na organizaci dopravy v podzemí upozorňovaly nejen informační tabule, ale také hlášení ve všech stanicích metra.
Náhradní tramvajová linka číslo 36 (26. července 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Dopravní podnik hlavního města Prahy nyní zavedl dvě zvláštní linky náhradní dopravy. Tramvajová linka XC spojovala tramvajové zastávky Hlavní nádraží v Bolzanově ulici přes Masarykovo nádraží s Těšnovem a Vltavskou, odkud dále pokračovala přes Strossmayerovo náměstí na točnu Špejchar. Interval linky, jejíž provoz zajišťovaly výhradně obousměrné tramvaje typu KT8D5, byl netradičně 8 a 2 minuty s tím, že od Hlavního nádraží spoje odjížděly v celou desátou minutu a následují spoj o dvě minuty později. Díky tomu byla přepravní poptávka dostatečně pokryta.
Druhou tramvajovou linkou, která v širším rozsahu spojila obě dva provozní úseky metra, byla linka číslo 36. Ta jezdila od Vozovny Kobylisy přes Kobylisy, Palmovku, Florenc Masarykovo nádraží dále do centra na Karlovo náměstí a I. P. Pavlovu na obratiště Zvonařka. Spoje na této lince jezdily každých 15 minut. Jak na lince XC, tak i na lince číslo 36 byly jako cílové zastávky označovány stanice metra, takže linka XC odjíždějící od Hlavního nádraží zobrazovala jako konečnou zastávku Vltavská, i když spoj pokračoval dále.
Pendlující souprava na Hlavním nádraží (26. července 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Tím prázdninové výluky metra na trase C nekončí. "Od soboty 2. do neděle 10. srpna bude dopravní podnik v úseku Kačerov – Vyšehrad instalovat elektronická stavědla. Po jejich zprovoznění bude v tomto úseku dokončena modernizace a výměna původních staničních a traťových zabezpečovacích zařízení. Úsek Háje - Roztyly dopravní podnik zmodernizoval v loňském roce. Letos na podzim bude pokračovat ve stanicích I. P. Pavlova, Muzeum a Hlavní nádraží," upozornila tisková mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Aneta Řehková. Pokračovat bude také rekonstrukce stropní desky ve stanici metra Florenc, a to ve stejném rozsahu.
Od soboty 2. do pátku 8. srpna tak bude zastaven provoz metra v úseku Chodov - Muzeum, a od soboty 9. do neděle 10. srpna pak metro nepojede v úseku Chodov - Nádraží Holešovice. Dopravní podnik zavede v denním provozu náhradní autobusovou dopravu XC a posílí vybrané autobusové linky číslo 125, 177 a 213 v oblasti Jižního Města, prodlouží vybrané autobusové linky číslo 189, 196 a 215 do zastávky Hlavní nádraží a po dobu druhého termínu výluky metra zavede náhradní tramvajovou dopravu linkou číslo 36.
Linka XC tvořila páteřní náhradu za metro (26. července 2025, Vlčoun/Filip Vlček)